Cursors

~denizbahcesi~

HOŞGELDİNİZ!!!! ~~~~~~~~~~~~~~ :)

Wednesday, April 12, 2006

SOYADINIZ LÜTFEN???

Evlendikten sonra kendi soyadımla beraber eşimin soyadını da kullanıyorum.Bu calıştığım okulda ki bazı orta yaşlı erkek öğretmenler tarafından garip algılanıyor.Onlar ''her ikiside bir erkeğin soyadı,ha babanın ki ha kocanınki ...'' zihniyetindeler.Oysa neden herşeyi böyle garip algılıyorlar,konunun bir erkeğin soyadını tasımak olmadıgını bunun benım için önemsiz oldugunu,benim tek amacımın dogdugumdan beri benimle olan 25 yıldır beni ben yapan adımı degiştirmek istememem oldugunu anlamıyorlar.Niçin illaki ismiyle ün yapmış kişilerin buna hakkı oldugu toplumun bazı kesımlerınce dusunuluyor ki... ''ne yani sahneye mi cıkıyorsun...'' gibi (!!??!!) Ben hem kendi ismimi bırakmak istemiyorum hemde eşim için önemli olan onun soyadını!!!!!!Bu yüzden bundan birkac ay önce tasarlanan yasa kesınlesırse ben zor anlar yasayacagım.Çünkü o yasaya göre ya kendı soyadını ya eşininkini kullanıyorsun.Benim şimdi yaptıgım ve hosuma giden 2 soyadıda tasıma olayı kaldırılıyor.Kocişş bana bu konuda karışmasada zor olur karar vermek herhalde.Neden herkesin hayatına karısıyorlar ki...Kim neyi isterse kullansın.
Erkeklerin çoğu empatiye sahip değil olsalardı biz kadınları her konuda olacağı gibi bu konudada çok iyi anlarlardı.Allahtan Kocişş o tiplere pek benzemiyor.

13 Comments:

Blogger Pinar said...

Benim de iki soyadim var, cikmasin o kanun yaa :(

Thursday, April 13, 2006 2:59:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

MUTLAKA BİR BAYAN İÇİN İLK SOYADI ÇOK ÖNEMLİDİR,BUNU ÇOK DERT EDİNME KENDİNE,BELKİ KOCAN SANA 25 YILDIR SOYADINI TAŞIDIĞIN BABANDAN SANA ÖMÜR BOYU DAHA FAZLA DEĞER VERECEK VE SENİ EL ÜSTÜNDE TUTACAK, AYRICA DAHA KANUN ÇIKMADAN BU SIKINTI NİYE,BUNLARI DERT EDEN ÇOK KIZ ARKADAŞIM OLDU, YUKARIDA YAZDIĞIM GİBİ SEÇİN KOCANIZIN SOYADINI, ŞİMDİYE KADAR YAŞAMADIĞINIZ MUTLULUKLARA YELKEN AÇIN.BEN BÖYLE YAPTIM VE ÇOOOOOOK MUTLUYUM.BLOĞUN HAYIRLI OLSUN.

Thursday, April 13, 2006 4:56:00 PM  
Blogger crépuscule said...

ben de sahsen kendi soyadimi benimseyenlerdenim; ama soyle bi durumum varki nufus cuzdanimda yazan 2 adim 4 soyadim harf toplami alfabemizdeki harf sayisindan fazla..bir soyad daha eklenirse vay halime :))
belki kocisim benim soyadimi alir bellimi olur hm ;)

Friday, April 14, 2006 12:47:00 AM  
Blogger crépuscule said...

4 diil tabi 1 soyadim var :))))

Friday, April 14, 2006 12:47:00 AM  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

PINAR; Bence de !!!
B.TAKİPCİSİ; Ben kim beni daha cok mutlu edıcekse onun soyadını alayım derdınde degılım ki! benım derdım dogdugumdan berı ''benim'' olan bırseyden vazgecmek istememem!!! ama sen olayı kendı içinde çözmüşsün o da güzel önemli olan mutlu olmak.yorumlarını daima bekliyorum :)
BEETLEJUICE; Feminizm de önemli tabii,önemli olan insanların hayatına karısmamak!Birde şu feminizmi ''erkek düşmanlığı'' olarak algılayanlar var ya çok gülüyorum onlara :P
CREPUSCULE; Evet senin durumun da olup evlenmiş kuzenim var,adı latin soyluları gibi :) zor bır durum ama cok kişi var öyle !

Friday, April 14, 2006 3:59:00 PM  
Blogger Age35 said...

Benim bölüm başkanım da ısrarla yazışmalara yeni soyadımı yazıp durmuşdu ısrarla ilk evlendiğim dönemde...

Friday, April 14, 2006 8:14:00 PM  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

This comment has been removed by a blog administrator.

Saturday, April 15, 2006 2:02:00 AM  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

AGE35; Erkekmiydi? :)

Saturday, April 15, 2006 2:07:00 AM  
Blogger kedi said...

İsteyen kullanırrr isteyen kullanmaz kardeşim.
Bu karışanlara da ne oluyorsa sanki?
"size giren çıkan ne ki?"desene bi aquam,fosiller kalakalsınlar ööle mort gibi.
Ben eşimin soyadını kullanıyorum.
Çünkü adım ve eşimin soyadı çok uyumlu ve sanatçı(ressam falan yani) adı gibi oluyor.Hemde kızlık soyadıma uyuz oluyordum,şu eski ve demode soyadlardandı.Her ikisini de kullansam acaip abuk bir birleşim oluyordu,"aşığım lan sana,al herşeyimle seninim diye geyik bile yapmıştım kocacımaa,ehiehiehi.

Saturday, April 15, 2006 6:43:00 PM  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

This comment has been removed by a blog administrator.

Sunday, April 16, 2006 4:11:00 PM  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

BİYONİKK; Önemli olan mutlu olmak zaten degılmı?sende boyle mutlusun :)

Sunday, April 16, 2006 4:51:00 PM  
Blogger herdem taze said...

O kanun karisiklik yaratmamak icin geriye donuk uygulanmayabilir. Bilmiyorum, ama boylesi mantikli olur bence. Onun disinda kadinlarin kendi soyadlarini kullanabilmeleri acisindan, yani bir anlamda kimliklerinin kabulu acisindan onemli bir kanun.
Fransa'da kimlik kagitlarinda aile soyadi, evlilik soyadi kolonlarinin bulundugunu yazmisti Hakki Devrim.

Bir de biraz ilgisiz ama kadinlarla ilgili iyi bir yazisi var bugun Yildirim Turker'in:
http://www.radikal.com.tr/haber.php?haberno=184679

Iade-i ziyaret yapayim demistim. Bir de tekrar ugrarsaniz size minik bir onerim var - kutuphane ile ilgili.

Monday, April 17, 2006 9:44:00 PM  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

HERDEM TAZE; Ziyaretiniz için sagolun!Hakkı Devrımın o yazısını hiç duymadım,arastıracagım.Kendısını severim,Televizyon Mak.programına bile ne güzel uyum sağladı:)

Monday, April 17, 2006 9:51:00 PM  

Post a Comment

<< Home


Name:
Location: medi.& agean sea :), Türkiye

Hiçbir resim ve yazı izinsiz kullanılamaz!

Powered by Blogger

adopt your own virtual pet!