Cursors

~denizbahcesi~

HOŞGELDİNİZ!!!! ~~~~~~~~~~~~~~ :)

Thursday, April 20, 2006

ÇALIŞMAK YA DA ÇALIŞMAMAK ???

1995 den beri çalışıyorum.Tabii 95 den 2002 ye kadar bunu okulla beraber götürdüm.İstediğim pahalı seylerı alabılmek,çevre olusturmak,iş deneyimi edinmek,yabancı dilimi kullanmak... gibi şeylerdi calışmamın nedenleri.Üniversite de ''palyaçoluk'' bile yaptım.Çok eğlenceliydi ve bir öğrenci için parası çok iyiydi.Hatırlıyorum da bir keresinde palyaçoluktan kazandıgım parayla ''Sen Hiç Ateş Böceği Gördün Mü? ''adlı tiyatro oyununa gıtmıstım.(Demet Akbag ve ekibinin)
Üniversiteyi bitirip,memurluk sınavını kazandım ve öğretmen oldum.Yine rehat duramadım ve ekstra olarak dil kursunda calısmaya basladım.Öğretmen olduktan sonra 1,5-2 seneye yakın haftada 7 gün calıstım.Hem de günde kacar saat!!!!!!
Gecen hazıran da evlendım.İlk kez bu yaz kı iş teklifini kabul edemedım.Çünkü balayımızla çakışıyordu.Bu yaz yıllardan beri ilk kez ''dinlendiğimi'' hissettim.
Çalışmak mı hayatını yasamak mı?Artık karar verdim.Kendımı o kadar cok yormayacagım.Zaten ya yaslandım ya da vucudum artık o kadar calısmayı kaldırmıyor.Azıcık bır sey yapsam cooookkk yoruluyorum.Süreklı yorgunum canım hıç bırsey yapmak istemiyor.Okul da hergun 6 saat dersım var.Haftada 2-3 gun dersı olanlara cok özenıyorum.Kendılerıne daha cok zaman ayırıyorlar dıye.Belki ilerde zengın olurum da bende 2-3 gun gıderım okula ya da az ders alırım kım bılır ;)
Öğretmenliği kolay bırsey sanıp ''siz de yoruluyorum demeyın artık ...'' dıyenler var bır de!!!! Çocuklar resmen ınsanın enerjısını yutan yaratıklar!!!!! Ebeveynlerın cogu tatıl bıtsede cocuklar okula gıdınce kafamızı dınlesek derler.Biz ne yapalım???Sürekli gürültü !!!! Okuldan cıkınca kulaklarımın ıcının acıdıgını hıssedıyorum bazen.Asla yüksek sesle bırsey ızlemek dınlemek hatta dınlenene kadar hıcbırsey dınlemek ıstemıyorum.Belirli sure kımseye laf anlatmak sorusuna cevap vermek ıstemıyorum.Çocukları genclerı cok severım ama kotu ve dayanılmaz yanları da mevcut.Meslegın tatmını ,gerıdonusumu cok az!!!!Aynı seyı anlatırsın,anlatırsın
,...... ve senı sürekli yanındakıyle konustugu için dinlememiş olan defalarca ''dinle cocugum'' dıye uyardıgın öğrenci kalkar ve ''öğretmenim şimdi burda neden gone kulladıkta go kullanmadık der mesela !!!!!!!!!!!!!!!!! Ya da ödevi 3-4 kere ne oldugunu anlatırsın,tahtaya yazarsın ama biri kalkar ''hocam sayfa 4 ün hepsi mi yapılcaktı?? '' dıye 1000,000. kez sorar. Tabii ki en guzellerinden biride yazılı da bır öğrencının 100 almasıdır.Anlattıkların,yorgunlukların bosa gıtmemıstır.Minikler çiçek getirirler.Öğretmenim sizi cok seviyorum derler.Kaç bankacıya müşterisi ''seni çok seviyorum'' demiştir ki ... :)) Ya da dil kursundan eski bır öğrencin ''hocam yabancı dılım sayesınde buldum yenı işimi'' der sevinirsin.Öğretmenlerın cok tatılı var derler ya o tatil olmasa bütün öğretmenler ortada delirmiş şekilde dolaşırdı.Bilmiş uzmanlar ona göre koymuslar tatılı ;P
Çalışmalı ama kararında!Benim gibi para kazanacam diye kendını parcalamamalı.
Kendıne de zaman ayırmalı,hayata bir kere geliyoruz öyle deği mi?

4 Comments:

Blogger Asortik Krep said...

Keyifle çalışmalı bence de Aqua..

Friday, April 21, 2006 9:46:00 PM  
Blogger kedi said...

Hah tam da yaramıza parmak basmışsın aquacım.
Herkeslerin gözü tatilimizde.
Ama diyorum ki hep:
Hiçbir meslek karşısındakine birşey öğretmek üzerine kurulu değil.
Bir doktor,hastasına tanı-teşhis koyar,tedavisini yapar yollar.O hastalığını ona öğretmez,anlatır sadece ve hasta da anlamaz zaten.Doktor demez hiç:"Anladınız dimi?Dizinizin aşil tendonları zarar görmüş.Kaç kere anlattım.Haftaya kontrole geldiğinizde sınav yapıcam,bakalım öğrendiniz mi?"

Bir Avukat(hakim yada savcı) müvekkiline(yada sanığa)ilgili suçun yasa maddesini,ceza hukukunu öğretmez,sadece bilgisini satar.
Demez ki"Eveeet,neymiş,TCK 354e göre taşınmaz maliki ancak yediemin teminatıyla vukuu bulur,haftaya duruşma sonrası sınav var"

Bir bankacı,müşterisine dövizkurunun neye göre arttığını,hangi yıla hangi faizin nekadar işlediğini anlatma zorunluluğu yoktur.

Yani kısaca evde annelerin 1-2 bilemedin 3 tane kendi çocuğu olduğu halde tahammül bile gösteremediklerine bizim katlanmamızı hatta "ne yapıyorsunuz ki,alt tarafı "dur,sus,otur,konuşma,tatil cenneti valla"diyenlere rastlıyoruz.Tabii hakkımızı teslim eden ve bizleri taktir edenleri de unutmamak lazım.
Oysa tatil bize değil çocuklarına veriliyor,e bizde istemeyiz yan cebimize diyoruz,e napalıım dimi.

Ohh rahatladım aquacım,çenem düştü artık kusura bakma,öğretmen gevezeliği nede olsa ;P

Saturday, April 22, 2006 10:34:00 PM  
Blogger hayal said...

Tam da ben de hastaların neden beni anlamadığına ağlıyordum. Tabii ki sizin de dediğiniz gibi aşil tendonunu anlatamayız ama ben çoook daha basit şeyleri anlatamıyorum. Örnek mi (çok gülmeyin ama çünkü gerçekleştiği gün ben sinirden ağlamıştım :)
-Hanımcığım hazırlan masaya geç
-Hangi masaya
-Muayene masasına
-Sağlık karneni burada bırakma
-NEden
-Başka bir hasta yanlıkşlıkla alıp gitmesin (hergün 3-4 karne karışıyor)
-Nereye koyayım
-Neyi hanımcığım
-Karnemi
-Çantana
-Niye
-KArışıyor
-Hangi masaya geçeceğim
-Muayene masasına
-Soyunacak mıyım
-Evet
-Nereden bakacaksınız?
-İstersen boğazına bakayım
(hasta ağzını açar. Oysa nben jinekoloji asistanıyım)
-Hanımcığım burası kadın doğum. Kadınlık organlarından muayene olacaksın.
-Soyunayım mı
-(artık iyice basit anlatmaya çalışıyorum) Belden aşağını soyun çatal masaya geç
Sonra bir bakıyorum hasta memelerini açmış, arkada muayene odasındaki düz sedyeye yatmış.
Ben burada ağlamaya başladım işte...

Sunday, April 23, 2006 7:32:00 AM  
Blogger aqua / ~~denizbahcesi~~ said...

asortikk ; kesinlikle katılıyorum keyıf önemli
biyonikk; ahhhh ah ne guzel anlatmısssın :)
hayala. ; gülmekten karnıma agrılar gırdı :))))))))))))))) ama kadıncagız ılk kez böyle bır muayne olucaksa korkmustur belkı!!?? hemsıre yokmuydu yardım etcek?

Monday, April 24, 2006 10:57:00 AM  

Post a Comment

<< Home


Name:
Location: medi.& agean sea :), Türkiye

Hiçbir resim ve yazı izinsiz kullanılamaz!

Powered by Blogger

adopt your own virtual pet!